Wygiełzów. Karczma „Zagroda”

nickt_pl wygielzow restauracja karczma Zagroda  003

„Zagroda” mieści się na terenie skansenu Lipowiec, i jest jedyną w najbliższej okolicy opcją na zjedzenie obiadu dla turystów którzy nie zabrali ze sobą kanapek idąc na zamek Lipowiec lub zwiedzając skansen. Ponieważ te atrakcje potrafią zająć nawet cały dzień, warto wstąpić do „Zagrody” bo mają tam bardzo dobre jedzenie, choć lokal do tanich nie należy. Za zupę, naleśniki i coś do picia zapłaciłem 37 zł. Ponieważ upał jest niemiłośierny, zamawiam do picia Sprite 0,2 l w cenie 4,50 –

Świeradów Zdrój. Świerkowa Karczma

nickt testy swieradow zdroj swierkowa karczma restauracja 002

Świerkowa Karczma jest mi dobrze znana od lat. Często przejeżdżając w przez Świeradów, szczególnie w sezonie wakacyjnym można było zobaczyć gościa w stroju kucharza, który stoi z patelnią i machając zachęca do odwiedzenia restauracji. Aż wreszcie dzisiaj w poźne, deszczowe popołudnie października 2014 przypadkiem przejezdzajac obok postanowiłem zjesc tu obiad. Wybór był prosty, pstrąg smażony po izersku w ziołach. Cena 24 zł za średniej wielkosci rybkę bez żadnych dodatków. Ryba  swieża, usmażona na chrupiąco, nie przypalona jak miało to miejsce

Krosno. Szklane Bistro

krosno restauracja szklane bistro 06

Szklane Bistro to lokal gastronomiczny który jak do tej pory bije na głowę wszystkie bary, restauracje, fast fudy i inne miejsca gdzie mieliśmy przyjemność lub nieprzyjemność jeść podczas wszystkich naszych podróży. Podczas odwiedzin nie zauważyliśmy żadnych minusów. Było za to sporo plusów. Oto najważniejsze z nich: + cena zestawu obiadowego (10 zł), + superszybka i miła obsługa, + świeże i soczyste mięso przygotowane tuż przed podaniem, + frytki o najlepszym smaku jaki do tej pory spotkaliśmy, + świetny wystrój wnętrz,

Kowary. Restauracja „Niespodzianka”

restauracja niespodzianka kowary 06

Zachwyceni restauracją „Smaki natury” w Kowarach, postanowiliśmy jeszcze raz zawitać do tej miejscowości na obiad, a jako cel wybraliśmy położony po sąsiedzku lokal o nazwie Niespodzianka . Od progu przywitała nas żwawa pani z obsługi, zapewniając, że „wszystkie potrawy są robione na miejscu, wszystkie potrawy są świeże”. Choć wnętrze lokalu ani zapach w nim panujący od początku nie wzbudzały naszego zaufania, postanowiliśmy zawierzyć entuzjazmowi kelnerki i sprawdzić, co oferuje ta restauracja. Obrus przy naszym stoliku czysty. Przeglądamy 3 stronicową kartę

Jelenia Góra. Bistro Pierogi

Bistro Pierogi

Ostatnio udało nam się odkryć kilka ciekawych miejsc serwujących bardzo dobre pierogi, o czym można się przekonać czytając dwie poprzednie recenzje. Tym razem postanowiliśmy poszukać czegoś równie smacznego w Jeleniej Górze. W mieście jest kilka punktów specjalizujących się właśnie w pierogach, więc swe poszukiwania zaczęliśmy właśnie od jednego z nich. Bistro Pierogi (ul. Szkolna 3) to lokal umiejscowiony na jednej z wielu wąskich uliczek oplatających ścisłe centrum Jeleniej Góry. Ani z zewnątrz, ani w środku lokal nie wyróżnia się niczym

Złotoryja. Restauracja Przy Miłej

zlotoryja bar restauracja przy milej 006

Stolica polskiego złota ma tyle ciekawych atrakcji do zwiedzania, że naprawdę mozna zgłodnieć. W mieście jest kilka lokali gastronomicznych, ale tym razem wybraliśmy restauraję przy ulicy Miłej. Po drodze szerokim łukiem ominęliśmy restaurację w kształcie szklanego grzyba na głównym placu miasta. Wdepnęliśmy też na chwile do lokalu w pobliżu urzędu miasta, ale pani radziła nam opuszczenie lokallu ponieważ mieli dzisiaj komunię. Idąc dalej trafiliśmy na ulicę Miłą. Zapytana co poleca pani za barem szczególnie chwaliła potrawy mięsne oraz pierogi. Podobno

Kowary. Smaki Natury

nickt test recenzja bar restauracja pierogarnia smaki natury kowary 006

Kowary i okolice to obszar stosunkowo nieźle naszpikowany atrakcjami turystycznymi. Ambitni podróżnicy i pasjonaci sensacji XX wieku znajda tu kilka fajnych kąsków. Miasto słynie przede wszystkim z wydobycia i przetwarzania uranu w czasach komunizmu. Są tu kopalnie uranu udostępnione jako atrakcje turystyczne. Jest zakład wzbogacania uranu – bardzo ciekawe miejsce, jednak nie udostępnione do zwiedzania, pilnie strzeżone i objęte kontrolą radiologiczną. Są piękne szlaki turystyczne i wiele ciekawych tras rowerowych. Po zaliczeniu tak wielu atrakcji, trzeba koniecznie coś zjeść i

czytaj całość

Dziwiszów koło Jeleniej Góry. Restauracja „Chatka Niedźwiadka” – określana jako najlepsza restauracja w Jeleniej Górze.

Do Chatki Niedźwiadka najłatwiej trafić jadąc z Jeleniej Góry w kierunku Wrocławia lub z Wrocławia przed samą Jelenią Górą. Jest to retauracja zlokalizowana w malowniczych plenerach podjeleniogórskiej wsi Dziwiszów. Drewniany, wykonany z bali budynek restauracji znajduje się na ogrodzonym terenie przy niewielkim stawie. Na środku stawu altanka z kilkoma stolikami z której podczas ładnej pogody można oglądać piękne widoki z Karkonoszami, Rudawami Janowickimi i Górami Kaczawskimi w tle. W Chatce Niedźwiadka gościliśmy wcześniej drukrotnie, i nie było źle. Porcje duże,

Karpacz. Bistro Aurora. Restauracja rosyjska polecana przez National Geographic

nickt.pl testy karpacz restauracja rosyjska radziecka bistro aurora 09

Tym razem podczas zwiedzania Karpacza postanowiliśmy zjeść obiad w restauracji rosyjskiej Aurora. Lokal bardzo interesujący: postawiono tutaj na wystrój nawiązujący do socjalizmu. Na ścianach wiszą kopie plakatów ropagandowych, jakies dokumenty a w gablocie za szybą kałasznikow z pełnym oporządzeniem. Jest na czym oko zawiesić a dodatkowo można posłuchac rosyjskiej muzyki. Na tym kończą sie plusy. Na początek okazało się, ze w restauracji jest po prostu ciasno. Niewielka powierzchnię zagospodarowano tak, zeby zmieściło się jak najwięcej klientów. Sprawdamy kartę dań: Do odstrzału bierzemy

Jelenia Góra. Restauracja Sorrento

nickt testy recenzja sorrento restauracja pizzeria jelenia gora 0

Restauracja Sorrento znajduje się na Placu Ratuszowym, w centrum Jeleniej Góry. Postanowiliśmy zjeść tu obiad przy okazji zwiedzania jeleniogórskiej Szklanej Manufaktury. Wtorek, godzina 14-ta. Tłumów nie ma, ale może to zaleta. Obsługa przyjmuje zamówienie natychmiast. Zamawiamy: – dużą pizzę Capriciosa (42 cm) za 31 zł – dużą colę z lodem za 5 zł. Po klilku minutach, kelnerka podaje colę 0,2 l. Z pewnością nie jest to duża cola, ale w dużej cenie. W małej szklance 2 kostki lodu. Po nalaniu