Udostępnione do komercyjnego zwiedzania schrony podzielone tematycznie na dwie kategorie: schron służący ludności niemieckiej w czasie nalotów alianckich podczas drugiej wojny światowej oraz schron atomowy służący Polakom w czasach zimnej wojny na ewentualność ataku nuklearnego, który w owym czasie wydawał się nieunikniony.
Są to dwie niezależne, choć połączone wspólnym wejściem atrakcje, które zwiedza się osobno. Poniższe zdjęcia prezentują jedynie schron atomowy i części wspólne obu obiektów. Jak wyjaśnił przewodnik, na trasie schronu drugiej wojny światowej nie można robić zdjęć, gdyż jest on obecnie własnością PKP, które nie wyraża zgody na fotografowanie.

Budynek dworca 
Peron 1, wejście do podziemi znajduje się za drzwiami widocznego ogrodzenia 
Wspólny przedsionek obu obiektów z częścią, w której znajduje się kasa biletowa. To tutaj turyści zakładają kaski i oczekują na rozpoczęcie zwiedzania 
Pierwsze wspólne pomieszczenie obu obiektów i ostatnie w którym mozna robić zdjęcia podczas zwiedzania schronu z czasów II wojny 
Wejście do schronu z czasów Zimnej Wojny 
Zimnowojenne dekoracje pierwszego pomieszczenia 
Dekoracja wejścia do części z czasów II wojny 
Zainscenizowane pomieszczenie schronu przeciwatomowego 
Zainscenizowane pomieszczenie schronu przeciwatomowego – wydawanier posiłków 
Zainscenizowane pomieszczenie schronu przeciwatomowego – środki łączności 

Dekoracja zainscenizowanego pomieszczenia schronu przeciwatomowego 
Oryginalna dekoracja pomieszczenia schronu przeciwatomowego z czasów Zimnej Wojny 
Oryginalna dekoracja pomieszczenia schronu przeciwatomowego z czasów Zimnej Wojny 
Przewodnik pokazuje nuklearny pocisk artyleryjski i tłumaczy, że Stany Zjednoczone są światową potęgą atomową 
Różne modele masek przeciwgazowych 
W środku model maski zwanej potocznie „ufok” 
Skład odzieży ochronnej 
Gabinet lekarski 
Gabinet stomatologiczny 
Zainscenizowana dekoracja obrazująca niedobory towarów w czasach PRL 
Zdjęcie pomnika kolejarza znajdującego się od 1964 roku przy dworcu Szczecin Główny. Klasyczny przykład socrealizmu w sztuce 
Godło PRL 
Plakaty propagandowe 


